framtiden

Gick ut och skulle vänta på Stefan
Snön yr ner och jag fryser. Jag tar upp min mobil och ringer till honom.
- Det har kört ihop sig, säger han.
- Jaha? Vad är det som har hänt då?
- Jag tog för många kakelplattor så allt blev snett.
Han bad om förlåtelse (för ingenting egentligen) och bad mej ringa vid tjugo i fyra. Så jag fick gå in igen och sätta mej här för att skriva ett intressant (eller kanske inte) och ännu ett blogginlägg.

Kom och tänka på jobb
Ja, snart tar man studenten, om 5 månader för att vara exakt. Och jag är livrädd. Dels för om jag inte hinner klart med alla mina ämnen och dels för hur det blir efteråt. Vad ska man göra då? Man är ju så van vid att ha sommarlov. Ska man söka jobba med en gång? Eller ska man ta det lugnt denna sommaren? Jag kom fram till att jag ska söka jobb och det är ju faktiskt inte alls säkert att jag får något endå. Jag ska söka, söka, söka, tills jag får något.

Vad vill jag bli?
Denna frågan har jag fått och ställt mej många gånger. Jag har många drömmar. En del av er kanske vet att jag alltid haft en dröm som artist - ja, det kanske vi kan slänga bort. Jag menar, hur stor är chansen?! Dessutom mina skådespelardrömmar är nog också rätt så körda. Sedan finns ju min journalistkarriär. Ja, den kan faktiskt uppfyllas. Jag kan söka jobb som det och det hade varit kul. Sedan har jag en dröm som receptionist på ett hotell eller bara någon annanstans. Dessutom vill jag öppna ett eget hotell eller vandrahem. Det hade varit underbart! Då har jag redan en del anställda, syrran - blommor, syrran - mat, Stefan - om man behöver bygga om nått. Perfekt :)

Dessutom
Kommer ju jag och Stefan att förlova oss iår. Antingen på vår tvåårsdag, den 10 september, eller på nyårsafton. Det kommer bli perfekt. Och jag vill ha barn, högst 3, men Stefan vill bara ha 2... Och vi ska ha getter, katter och hundar. Och jag vill ha en kanin. Familjelivet vore toppen snart :)

overandout.
1 Elin:

skriven

vet du vad? :) man ska aldrig ge upp sina drömmar, vill du bli artist eller skådespelerska, så kan det vara värt att försöka satsa! man vinner ingenting på att inte försöka. :D

Kommentera här: