guidad tur i elinge älgpark

Underbar dag!
Vaknade vid elva tiden och det var härligt att nana så länge, men jag var fortfarande trött. Igår kväll sköt ju pappa ett vildsvin och Stefan var givetvis med. Han tyckte det var mycket spännande. Just nu sitter de på pass igen. Så jag sitter här, med vår katt Tyzon och delar med mej av popcornen. När vi var på bio i tisdags, köpte vi ju sådan popcornkrydda. Denna gång tog vi Sourcream and Garlic. MUMS! Men Caramel är godast!

Åkte in till stan
Men pappa skulle inom sin kompis och tillika jobbarkompis för att låna något. Det är dem som har Elinge Älgpark. Och vi blev bjudna på fika. Men istället fick jag och Stefan en gratis guidad tur av Robin, deras son. Det var mysigt. Hans farfar gjorde så att vi fick mata dem. Alltså jaa, det är väl ingenting tycker ni med några älgar, men det tycker jag. Man får aldrig chansen att vara såhär nära ett vilt djur. 6 kalvar och 8 vuxna älgar har dem. Riktigt söta. Dock hade jag inte med mej kameran, så det blev inga bilder.

Sedan blev det stan
Jag och Stefan köpte oss en varsin glass och då såg jag honom. Den människa som gjorde högstadiet till ett helvete. Han var en av dem. En av mobbarna. Jag var så arg och så rädd. Rädd jaa, det tycker kanske inte ni att vara något rädd för, men ni anar inte vad jag var med om. Jag började gråta. Stefan förstod mej och bara tröstade mej. Det var ett helvete. Och mammas kompis son var med. Och han verkade roa sej också. Kul.

Kom hem med en ny tidning
Det blev Veckans NU! Där jag fastnade för att Kristen Stewart från Twilight ni vet skulle vara med barn. Och att det är Robert Pattinsons. Nog för att det är skvaller, men Kristens mage var verkligen bulig. Kan ju vara så att hon gått in för rollen i den nya filmen (inte Twilight: New Moon), men jag tror att det kan vara sanning i det hela. Vi har grillat nu ikväll; flintastek, korv och champinjoner. MUMS. Till det blev det potatisklyftor.

Så vad händer imon?!
Jo, då ska vi till Östersjöfestivalen! MUUMS! En tradition varje år och även i år. Syrran, jag och Stefan. Ska dit runt tio-tiden. Sen på kvällen ska syster på dans i Vrå och vi ska då svänga inom Stefans pappa, medan syrran roar sig.


Kommentera här: