Lucka nr 21 - Ett annat ögonblick (decemberutmaningen)

Ännu en svår grej
Förra gången av just denna fråga sa jag ju att de var The Ark utan tvekan. Men nu vet jag inte vad jag ska ta. Alla ögonblick är ju egentligen speciella och då är de svårt att välja. Men idag väljer jag en grej. Och det är när jag började meditera. Det är någonting som jag innan jag började utbilda mej till medialterapeut, att jag ville prova, men jag har ju inte vetat hur man gör eller vart de finns. Men nu så. Nu är meditation en del av min vardag. I alla fall på onsdagarna och på utbildningstillfällena.

Att meditera
Är en sådan skön grej. Tänk dig att du är helt slut. Eller att du är arg på någon. Då är meditera den bästa medicinen tycker jag. Man hittar ny livskraft kan man säga. Efter meditationen är man lugn och väldigt avslappnad. Perfekt att börja dagen med och även sluta dagen med.

Kommentera här: