Misslyckade macarooner

Igårkväll
Stefan kom hem från jobbet och jag hade den hemmagjorda pizzan klar. Var lite sur för att han inte kom in med en gång, utan han stod och snackade med farbror i kanske tio minuter innan han kom in. Pizzan hade redan stått ute ett tag innan och jag var skithungrig. Hade dukat och så med ju. Så kommer Stefan in. Och han hade köpt med sej en present. Nyaste numret av Amelia och man fick ett gratis ex av den nya tidningen S, som bara verkar handla om kungapret och så. Nu kunde jag ju inte vara arg på han nått mer :P

Anledning
Anledningen till detta var att han hade fått sin första lön! Och det var mycket mer än vad vi trodde! Och jag ska ju få 1 000 kr av dem - kanske lite tycker ni - men mycket för mej! Men det kommer jag bara få tills jag då får mitt jobbgaranti som är på 2 500 kr. Så efter maten, gick jag och beställde en hel del böcker på CDON.com som har bokrea. Det blev:
- Snabba Cash, 39 kr
- Aldrig fucka upp, 39 kr
- Stella & Sebastian, 39 kr
- Shutter Island, Patient 67, 39 kr
Och så skulle Nilla ha en skiva för 59 kr. Allting går på 244 kr, då frakten är inräknad. Inte alls farligt. Ska spara en hel del sen efter detta. Vill ju ha min lilla mops någon gång i mitt liv.

Bakade
Var inne på Bakfias blogg och hittade de där macaroonerna som jag alltid velat testa. Receptet var ganska långt och det var ganska många grejer att göra. Men jag skulle ändå prova. Det första jag gjorde fel på, var att ha i för lite mandel. 50 g ist för 150. Så allting sket sej där. Sen då gick väl nått snett efter det. Allting blev inte bra i alla fall. Så tyvärr blev det inga macarooner :( Men vitblockchoklad är gott att ät som det är ändå ^^.

Lördag
Igår åkte mamma och dem till Arlöv till våra bekanta för att kolla på deras revy. Så de kommer hem idag, men sen ska de iväg igen på kalas. Så vi är hemma ikväll med. Då ska jag baka en kladdkaka med vit choklad som topping. Får se om detta blir godare :)






Den såg MYCKET godare ut i verkligheten, tro mej.




Detta skulle bli macaroonerna... men hade för lite mandel så det sket sej.



1 pimpXprincess:

skriven

Svar: Kladdkaka med vit choklad på? Det har jag aldrig hört innan. Hehe!



Jag tittar när familjen är med. För umgänges skull. Ikväll vet jag inte om jag kommer göra det, för idag är familjen inte här. Vi får se, det beror på hur tråkigt jag har.



Du då, ska du se Melodifestivalen?



Kram

2 sandra G:

skriven

hej hej! tack detsamma :)

det är bra med mig, blev lite sent igår så jag är trött men annars så ;) hur är läget med dig?

3 Hanna:

skriven

ååh tack. bara bra här. sj ? kram

4 Rebecca SPINIT:

skriven

Sv; tack så mkt! :) kul att du gillar den! kram

5 Emelie:

skriven

Hehe okeej hoppas boken är bra då :D

Allt är bara bra med mig :D sjdå?

Tack, du har också en söt blogg :D

Kramis

6 G A B R I E L L A:

skriven

svar: Jag var där på hästtävling. Och faktiskt visste jag inte ens att Ljungby var en stad, trodde att det var en ort! Man lär sig någonting nytt varje dag :)

7 Emelie:

skriven

Ja det brukar ju vara så ;)

Bra det :D

Ska ut på bio och thaimat :)

Vad gör du själv?

Kramis

8 therese:

skriven

sv: jaaa okej, då är det ju lite jobbigt. Om man trivs där man bo vill man ju inte helst flytta. Spännande att starta eget, hoppas det går bra för dig. :)

9 Wiwi:

skriven

ja har det fint... har kommit in i nått flow, så ja skissar för fullt.. :D

själv??

10 Madde:

skriven

Kikar in och önskar dig en fortsatt fin lördag!



Var jättegärna med i dagens blogg hos mig. Mer info i inlägget på bloggen!



Kramar

11 Tessah:

skriven

kikar in, jätte fin blogg du har. :P



svar: tack, bara bra me mig nu , var väl inte så bra i morse men nu är det :)

själv ? hoppas allt gött.



trevlig helg!

12 Sabina:

skriven

Kladdkaka med vit choklad på låter smaskens :D



Du får berätta sen om det är gott :)



Själv så bakar jag två olika sorters cup cakes :D

13 Millie-B:

skriven

Sv: Tack, här är allt kanon! hur är det själv? :)



Kram

14 pimpXprincess:

skriven

Svar: Hehe okej. Det låter härligt det ;)



Jag är inte mycket för Melodifestivalen-musik, så för mig spelar det ingen roll. Hehe! ;D



Kram

15 erica:

skriven

sv' okej :) ja det kommer jag nog göra :) okej! :) kram

16 Anonym:

skriven

det är bra med mig, :) själv?

17 felicia:

skriven

Sv:

Hej :) Allt är jättebra med mig . Själv?

Tack detsamma!

18 - Alexandra!:

skriven

Åh, det är så fint när man får såna där presenter helt spontant, och vilken tur han hade att han köpt en present också, annars skulle du nog vara lite sur på honom. ;)



Synd att det inte blev som du tänkt med dina macarons. :(

19 Anonym:

skriven

sv: då får du krya på dig. Jag är med en kompis som jag ska sova hos. sj? :)

20 Hanna:

skriven

nu måste jag med in på cdon och kolla in bokrean bara för det :p

21 Hanna:

skriven

jag gör inte alls mkt. :) kram

22 Becki:

skriven

Sv: du har också en fin blogg, väldigt mysig:) ha en trevlig helg!

23 - Alexandra!:

skriven

sv: Just nu väntar jag med spänning på att vi ska köra igång med tatuerande, men det blir inte förrän senare i eftermiddag. ;P Du då? :)

24 Madde:

skriven

hehe, ja jag får väl göra det ;) Det är fint med mig. Hur är det själv? kram

25 Millie-B:

skriven

Sv: Idag kommer jag att plugga och städa lite :) dd?

26 Anonym:

skriven

sv: var bra att du mår bättre! det händer inte så mkt just nu. sj ?

27 Hanna:

skriven

tar du betalt för design?

28 Samantha:

skriven

Otur med dina macarons! Bättre lycka nästa gång;)

29 Jessica:

skriven

Det är bra med mig tack hur mår du??, känner du min syster? jag såg dig där på hennes sida. Gillar din blogg och designe . skulle också vilja ha en så fin blogg men jag är inte så duktig på sånt hehe kram!

30 Emelie:

skriven

Den var okej :) Men den va lite krånglig i slutet :)

Okej, låter kul :)

Kramis

31 Jonna:

skriven

ooooh vilka underbara valpar! :D

32 paulina :' ):

skriven

hej, jo :)

okej va bra!

kjam

33 jennie:

skriven

jaha okej! (:



jag går i 8:an (:

hur gammal är du själv?



kraam

Kommentera här: