Fredagsintervju - Maja

Snabbfakta:
Namn: Maja Hempel (bloggarmaja)
Ålder: 17 år, fyller 18 i januari
Bor: Förort till Göteborg.
Civilstånd: Singel
Familj: Stor familj, fem syskon.
Gör: Just nu, "hoppat av" internatet och pluggar på distans.

Varför började du blogga?
- Jag bloggade för cirka två år sen och tyckte det var riktigt roligt. Men tiden räckte inte till och jag la ner den bloggen. Men när jag flyttade till ett internat så fick jag massor av tid över. Så jag började blogga med att sysselsätta mig själv och för att jag tänkte "internatlivet vill nog många läsa om". Men nu har jag flyttat från internatet och pluggar på distans. Jag har fortfarande kvar bloggen dock, har bara bytt inriktning på den :) 

Vad har du för syfte med din blogg?
- Det är en svår fråga, jag vill bli känd som Bloggarmaja och jag vill tjäna pengar på det. Men det känns lite som att sikta mot stjärnorna så just nu gör jag det bara för att det är roligt. Efter att jag flyttade hem igen har jag även fått massor av mer tid över så även nu är bloggen en sysselsättning. 

Vad har du för skönhetstips?
- Oj, massor! Men jag tror inte man känner sig snyggare ju längre man står framför spegeln och fixar sig. Jag tror det skönhet har med känslan att göra. Hehe, dock spenderar jag flera timmar framför spegeln innan jag ska iväg någonstans, men det är kul också!

Vad gör en blogg till en bra blogg?
- Hmm... skrev just ett inlägg där jag tipsar om hur man skapar sig en bra blogg.
http://bloggarmaja.webblogg.se//2010/may/utkast-maj-20-2010.html#comment 

Vilka bloggar läser du?

- Jag läser fler bloggar än vad jag kan hålla kolll på själv! Jag har många bloggkompisar som jag kollar igenom varje dag. Men den enda kända bloggen jag läser är Kissies. Döm mig inte, jag behöver inte hålla med om ALLT hon skriver för att tycka att hon är underhållande.

Hur många läsare har du per dag?
- Det varierar ganska mycket beroende på vilken dag det är och så. På helgerna brukar det ligga på 700-800 unika läsare. Men på vardagarna är det någonstans mellan 500-600 unika läsare. 

Vilka är dina förebilder?
- Jag har nog mig själv som förebild. Oj, det där lät konstigt. Låt mig förklara och snälla misstolka mig inte: Oavsett hur duktiga andra är så vill jag gå min egen väg, därav vill jag ha mig själv som förebild.

 

 

Kommentera här: