Göteborg lördag

Tåget
Åkte vi till Halmstad runt åtta tiden. Tåget avgick 09.26 och vi var i Göterborg vid halv elva, elva tiden. Vi gick direkt till vårt hotell som hette Hotel Vanilla. Ett väldigt mysigt hotell som hade ett eget café. Så direkt efter vi checkat in och kollat in rummet, gick vi ner till café och fikade. Jag tog en choklad fudge tårta med grädde, Stefan tog en pepparkakscheescake som var jättegod och Nicco tog kladdkaka. Till det tog vi alla en kola som var supergod.

Nordstan
Blev att vi gick en runda på Nordstan och vid fyra tiden åt vi middag på Jensen's Böfhus. Jättegod mat har de där. Tog sedan den gamla spårvagnen till Liseberg och gick där i flera timmar. Fikade bland annat lussebulle. Innan vi gick hem vid halv nio tiden, kollade vi på deras julshow på isbanan. Riktigt mysig.

Här kommer en hel del bilder! Jag hade inte med mig systemkameran så Iphonen fick sköta jobbet ;)





Underbara fikan!


Nordstan






Tog en gammal spårvagn till Liseberg som hade uppvärmda säten.






När vi kom dit höll julshowen på, kollade lite, men såg sen att den gick vid åtta tiden som vi såg istället.








Lite från den lilla butiken som hade massa julgranspynt.
















Tände ett ljus för mormor <3













1 LIIV - vanlig men unik:

skriven

Härliga bilder, mycket ljusslingor och grejer :)

2 Linda:

skriven

mysigt med jul på liseberg

3 Louise:

skriven

Tävlingen avslutas imorgon så du har fortfarande chansen :)



Gud så mysigt det såg ut att vara på liseberg! Riktigt julmys det där.

4 Kaleido:

skriven

SV: Jo allt är bra här :D

Har det börjat snöa hos er än?

5 Agnes Eriksson:

skriven

Inte mkt :)

6 . Pjumas . ♥:

skriven

Svar: Jag har helt glömt vad jag skrivit åt dig tidigare... Vad tycker jag om vadå? Förlåt att jag är helt borta :/

7 Louise:

skriven

idag ska jag bara ta det lugnt sjdå? :)



ja vi har snö ni med?

8 m a j a n:

skriven

Sv: Jodå allt är fint :) själv då?

Åh vad mysigt med Liseberg, får nog ta och åka dit. Hoppas snön ligger kvar här nu bara, då blir det ännu mysigare :)

9 I AM BAAM - Göteborg Edition:

skriven

Åwh vilka härliga bilder. :) Låter som en mycket trevlig dag. Jag har inte lyckats ta mig iväg till Liseberg ännu trots att jag bor så nära. Men man vill ju ha nån att gå med och jag tror inte att pojkvännen är så sugen på att gå.



svar: Jo tack, jag hade en lugn och skön helg! :)

10 En blogg om 5 systrar:

skriven

ida svarar: Va bra att du inte tog illa upp :)!



Vissa folk precis som du tycker reklam är "roligt", men i mängder!

Detta har absolut ingenting med att ge vår blogg "reklam" utan vi ber er bloggare om hjälp.. Det är skillnad =)



Och är det någon blogg där det står "ingen reklam/spam tack". Så skriver vi absolut inte till den bloggen. KRAM

11 Lina S:

skriven

Så många fina bilder :)

12 [lisabjernhagen]:

skriven

vad mysiga bilder :)



sv: ingen orsak alls ju! vad roligt att du uppskattar det, det gör mig glad :) ja det vill jag gärna vara! hur går den till?

13 Hannah:

skriven

Åh vad det ser mysigt ut! :)

Och fikat ser ju gudomligt ut!! Åååh jag vill också ha :D

14 M*:

skriven

- mysigt!

15 Cilla:

skriven

Åh vilket fint och juligt bildregn! Det verkar som att ni haft en riktig toppenhelg!

16 Frida:

skriven

Jo, man önska man kunde ha mer julsaker :D

hans hus är så himla fint när det är mycket snö och alla ljusen lyser.

det är sådär faktiskt, känns som jag är på g att bli sjuk. totalt slut i kroppen osv :( själv då?

17 emma:

skriven

sv: Bokia :D



Åh vilka mysiga bilder. Jensens är ju det godaste som finns "!!! :D

18 veronica:

skriven

sv: Allt är bara bra, hur är det med dig då?

19 MyzaaN:

skriven

oh ser super mysigt ut :D allt är super bra :D sj då?!:D

20 Jennifer på Fashioncut:

skriven

Vart finns ben & jerrys glasscafe? :D



SV: Det får ni se när det är klart ;D Allt bra med mig annars :)

21 Yolii:

skriven

Hej! Yes allt ar bra med mig, vad menar du med fredagsintervju? x

22 Anette:

skriven

Låter bra! Jag kom just hem från jobbet.

Jo det kan jag väl vara :)

23 Martina:

skriven

Sv: Okej, va härligt. :) Jo det är bara bra med mig, själv då?

24 Michelle - med en prins i magen <3:

skriven

Tack så mycket! Jo de är bra tack, sj då? :) Kram

25 Hanna:

skriven

Åh, vilka härliga julliga bilder! :D

SV: Aaa de är bra :) Hur är dte själv?

Kram//Hanna

26 EMMAS!- julkalender i bloggen:

skriven

jaa bara bra =) sjdå? kram

27 B R O W N S U G A R:

skriven

Mysigt :)

28 Coquina:

skriven

Vilka fina bilder =) Nej du har inte missat tävlingen, den pågår i en vecka till så kika in och tävla på min matblogg =)

29 josefine:

skriven

sv: jo, tack, allt är bra med mig!

30 DIANA ÖSTERBERG:

skriven

sv; tack tack :D

hehe, min mamma tittar jämnt på hem till gården ;)

Jag gör ingenting speciellt, tittar på cops på 6an :)

31 Lotta:

skriven

Vilka mysiga bilder :)

32 sofie :):

skriven

jättefina bilder! :)

33 Martina:

skriven

Sv: Har skola hela veckan och helgen blir nog rätt lugn. Själv då? :)

34 Agnes Eriksson:

skriven

fina bilder :)

35 Ena-Fotoblogg:

skriven

Fina bilder! :)

Kommentera här: