R.I.P Peter ♥

I fredags hände något hemskt
Redan dagen innan hade jag haft känningar av att vårt ena marsvin Peter kommer lämna oss, men jag tänkte inte mer på det, för jag tänkte att de var väl bara hittepå. 
 
Men
Jag fick samma känsla i fredags också. Men jag var tvungen att gå iväg på en sittning, så efter där sa jag att jag skulle inom min bästa väns jobb. Hon jobbar i en djuraffär. Så när jag går hem från sittningen, så kommer jag på att jag skulle ju inom djuraffären. Så när jag kommer dit möter jag Mia och så får jag syn på den underbaraste lilla varelsen! Jag hade kanin som liten och jag har velat ha det ett bra tag nu. Där i deras burar sitter en liten tjej på 10-12 veckor som är brun, svart och vit! Så fin!
 
Henne ska jag ha
Var det jag sa till Mia direkt. Jag tvekade liksom inte ens. Så jag säger att jag ska ha henne, på riktigt. Så jag blev bjuden på kaffe och vi satt och pratade och jag hade lillan i famnen. Hon var så gosig! Jag och Mia bestämde att hon skulle flytta hem till mig som idag, måndag. Eftersom vi skulle iväg i helgen och vi ville ha med henne o Mia trodde de skulle bli jobbigt för henne att bli förflyttad så mkt. Så så gjorde vi. 
 
Och när jag kommer hem
Så är jag ju superlycklig. Går fram till marsvinen för liksom berätta den glada nyheten och då ser jag att Peter bara ligger där... han rör sig inte och det skulle han gjort om jag kom. Lille Peter hade somnat in. Jag fick panik och ringde Stefan och han vart ju med ledsen, men jag grät. De gjorde ont. Vår lille kille som vi vet var gammal, hade somnat in. 
 
Allt detta
Var så märkligt! Så jag hade inte fel ändå tänkte jag! Peter försökte verkligen kommunicera med mig, då jag kan djurkommunikation, men jag trodde ju inte på detta på allvar. Men sorg blev ju till lycka. För redan samma kväll fick lilla Isadora som hon ska heta, flytta in till oss. Peter kommer alltid bli ihågkommen <3
 
Peter och Charlie, när Charlie precis kommit till oss 

Kommentera här: