Vår jul 2013

I förrgår kom vi hem efter en vecka
Hos mina föräldrar. På fredagen innan julafton kom min syster Sofie hem med sin lilla familj :) På kvällen klädde jag och systersonen julgranen :) Varför hänga EN kula på en gren, när man kan ha tre ;) Helgen var lugn och mysig. 
På måndagen åkte jag och syrran och systersonen in till stan för att köpa det sista till vår mammas julklapp. Hon skulle få sig ett akvarium! Vi köpte sju fiskar med tillbehör! Sofie fick även sina naglar gjorda hos Amber. På kvällen var vi alla samlade, hela familjen, och åt middag tillsammans. Vi spelade även Bingolotto. Riktigt mysigt! 
 
Julaftonsmorgon
Som tradition äter vi frukost tillsammans med pappas släkt. En liten, men ack så mysig skara! I år var även Titti & Nico med ♥ Så mysigt! Casper blev stormförtjust i Nicos julklappar som han fått av mig och Stefan. Men Casper fick likadan "lappebil" av oss på kvällen. Så han var riktigt nöjd ♥ 
Mamma blev jätteglad för sitt akvarium! Och vi syskon bytte julklappar innan storasyster och hennes kille åkte vidare för att fira hos pojkvännens släkt. Vi fick en förstoring på vårt bröllopsfoto ♥ Åh! Vi var så glada! På kvällen kom svärmor och min farbror och "faster". Ett stort julbord hade vi! Riktigt mysigt! Tomten kom och delade ut julklappar. Casper var sådär glad över det ;) Han var nöjd efteråt när tomten gått, då han var riktigt imponerad över allt som tomten hade med sig till honom. 
 
Juldagen
Då kom min kusin och hans lilla familj. Nytillskottet Majken är nu 8 månader och kryper som bara den. Hon kommer snart gå! ♥ Casper och Ville lekte och bytte julklappar. På kvällen kom storasyster och vi åt middag tillsammans. Sofie och sin familj åkte hem på fredagen så en vecka tillsammans med dem gjorde att jag började gråta... är så känslig för sådant. Vi har haft en supermysig jul tillsammans ♥ 
 
Släktkalas
Så igår, den 28 december, träffades vi i släkten. Alla kunde inte komma, men sammanlagt var vi 20 stycken av 32 stycken. En mysig skara! Vi fick jättegod mat och vi hade den årliga julklappsleken som var riktigt rolig! 
 
 Som sagt, varför ha en kula när man kan ha tre? ;)





På lördagen tog Casper sönder sitt pepparkakshus! Även Selma (syrrans hund) åt upp den marsipantomten som står längst ut här ;)

Toast skagen på förrätt denna måndagskväll!






Undra om min systerson kommer ta efter mig när han blir stor! Både min systemkamera och syrrans kompakta används flitigt!


Underbara ungar ♥




Årliga chokladasken!


Tittut!


Busisar! 





Julstädning!

-
Jag gjorde den årliga brända mandlarna! Med kanel och utan!

Pappa och Christian spelade spel!




Vårt underbara julbord!





Fina familj ♥ 







Myser med mormor! 


På släktkalaset!




Mina underbara mostrar + mamma ♥ Vår älskade mormor var med oss under kvällen!


Denna superfina pumptvål vann jag! Så nöjd! ♥


Och även denna kudde! Samt kex, marmelad burkar i miniformat och ostar!

Kommentera här: