Vår julafton ♥

Julafton ja
Den kom och gick kändes det som. Varför ska den alltid gå så fort? :) I alla fall, jag jobbade de två dagarna innan julafton och även min man. Så den 23e åkte vi ut till mina föräldrar. Vi skulle äta skinkmacka med min farbror och hans fru :) Riktigt mysigt! Vi spelade Bingolotto med, men vann inget. Bara den där traditionen lite av att spela bingo sådär dagen innan julafton. Tog en stund innan jag somnade den kvällen med. Brukar vara så.
 
Så kom den där dagen
Julafton. Julfrukosten som vanligt! Och vad mysigt! I år var vi lite mindre, eftersom tvillingsyrran skulle vara kvar hemma i Trollhättan och den andra systern skulle fira på annat håll, men vi skulle ju till dem på kvällen i alla fall. Mamma jobbade dessutom. Så sammanlagt var vi 7 stycken :) När vi kom in till farbror så var Titti och Nico där ♥ Han fick sin julklapp av mig och min man, en bilbana. Han skulle ta upp den direkt såklart. Vi åt och hade det väldigt mysigt. Sedan bar vi in mammas julklapp, en massagestol. Hon fick därmed absolut inte gå upp på övervåningen när hon kom hem från jobbet. Heeeemligt ♥ Vi kollade på Kalle Anka som är en stor tradition såklart. Och vid halv fem satt vi i bilen på väg till syrran. Hon och hennes kille har flyttat till hus, så första gången som vi skulle dit efter inflyttningen i början på december. Och vilket hus ♥ Så mysigt och charmigt!
Att inspektera huset var det första som vi gjorde! Så fint! Sedan en massa julmat. Blev en hel del fotograferande! Julklappsutdelning. Jag fick: ny dator (perfekt för att skriva alla sina böcker på), säsong 6 av Sons of Anarchy, popcornmaskin, tomte, ljusslinga, presentkort på Ikea med mera. Steffe fick en ny rakapparat av mig bland annat ♥ Sedan åt vi gröt och sist julklappsleken. Sammanlagt 22 paket bara med ät- och drickbart. Jag vann en låda med taco ingredienser :D Och en låda med kolabollar. Steffe vann rabarbersaft, lingonknäcke och några tryfflar med cognac i. Underbar julafton ♥
 
Halmstad
Så i fredags åkte vi till Halmstad för att fira jul där med svärmor. Vi åt grönkål och julskinka. Sedan bytte vi julklappar. Jag fick äntligen min kandelaber på 1 meter hög :D Och även en ljuskrans som vi kan ha på ytterdörren. Steffe fick någon ångmaskin som han önskat sig, en ren och en klocka. Och på kvällen där åkte vi till Arken Zoo. Tanken har varit hela tiden att köpa hamstrar igen. Daisy är ensam och vi skulle köpt två till i en egen bur. Men när vi kom ut därifrån hade vi någonting helt annat med oss. Gerbiler. Två tjejer. Äster och Älsa heter dem små liven. Med det fick vi som ett burpaket med bur, spån, matskål, vattenflaska, knäcke, foder och ett litet hus. Buren var en sådan som vi tänkt oss att köpa. Och gerbilerna är så söta. Så livliga och är mer vakna än Daisy. Den natten var de väldigt livat i buren om man säger så. Men så roliga att se på :)
Nu är vi hemma igen. Kolla på serien Viva Hate. Rolig och bra! ♥
 
 
Hos syrran ♥

Kommentera här: