London - dag 5 & 6 ♥

Sista dagen i London
Vi gick en runda längst med Themsen och såg på Tower Bridge. Fikade på Starbucks en sista gång och shoppade med oss lite godsaker hem. Bland annat en massa Skittles till Amber. Tre påsar skulle hon få! Sedan när vi var tillbaka vid hotellet vid 16.00 satte vi oss i lobbyn, min man med en öl och jag med en mineralvatten. 
Bussen kom och vi fick se lite mer av London, då det tog en timme innan vi var utanför staden helt. Vid 21.20 befann vi oss på terminalen vid Eurotunneln. Lite kul att vi fick prova båda. Där åt vi middag och köpte med en del saker från deras "tax free" butik. Bland annat en Britney Spears parfym på 100 ml för bara 230 kr! :) Blev lite godis till Nico och Casper med ♥
 
Frukost i Tyskland
Resan med tåget över från England till Frankrike tog bara 35 minuter. Rätt häftigt hur de kan bygga så stora tåg och en hel bana under marken. När det var morgon, hade ju klockan hoppat fram en timme och vi sov genom hela Nederländerna och Belgien. Klockan 07.30 väckte reseguiden oss för frukost. En ganska dyr sådan.
Väl framme i Lübeck för lunch så tog jag en kalkonsallad och Stefan en schnitzel. Utforskade sedan staden. Var i en butik som hette Wicky. En butik i blandning av Nille och Tiger. De hade massor av änglar, så en fick allt hänga med hem med en liten rosa krans på sig. Köpte lite annat med. Blev en ändring i reseplanen, eftersom chaufförerna inte fick köra mer, skulle en chaufför köra ner från Sverige. Kändes sådär. Blev fem timmar i Lübeck. Vi satte oss vid restaurangen, min man med en öl och jag med en cola och en varsin glassdessert. Riktigt gott. Vi pratade en hel del med de andra resenärerna som man kommit lite när under veckan. 
Sedan på motorvägen igen. Läste massa ur boken Prata omkull mig som har blivit en av mina favoritböcker nu. Och sedan färjan över från Tyskland till Danmark och sedan Öresundsbron över till Malmö och Sverige. 
Blev en natt hos mamma och pappa då vi hade bilen där. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: