Dop & bröllop ♥

På nyårsdagen
Vi gick iväg och köpte frallor till frukosten och jag hämtade ut mitt paket från Forever då jag är oberoende återförsäljare :) Sedan kollade vi på Studentfesten medan jag och Steffe packade inför bilfärden till syrran denna dag. Vid två tiden kom mamma och pappa med sin bil - fullastad! Sedan kom syrran och hennes sambo i deras bil också nästan helt fullastad. Så jag och Steffe fick sitta lite trångt, men det gick bra! Vi stannade i Falköping och åt middag vid fem tiden. Och vid sex tiden var vi hemma hos tvillingsyrran med familj. Blev en lugn första kväll. Casper fick en Spiderman gubbe samt pussel av mig och Steffe, han blev superglad :) 
 
Förberedelser
För ca två månader kanske fick vi veta att det inte bara skulle bli dop för Oliwer, utan också bröllop på denna dag också, men att det ska hållas hemligt. Ni kan ju tänka er vad glada vi alla blev. Givetvis var det många som var inbjudna som frågade ifall det skulle bli bröllop denna dag, men vi fick snällt vara tysta om de ;) Lite kul ändå. En gång var vi med och beställde tårta och även när hon provade bröllopsklänningen för sista gången ♥ 
Och så på fredagen var det dags för att göra i ordning i bygdegården. Sammanlagt 56 gäster tror jag det blev, alla kunde inte komma. Allt blev superfint! Tema var skog vilket var givet då det finns jakt i släkten :) Vi gjorde klart så mycket som möjligt. Sedan hade vi en mysig dag hemma hos syrran då vi beställde pizza med ostkant, supergott. 
 
Dopdagen, bröllopsdagen
Så var dagen kommen. Till bygdegården för att göra snittar, tre olika, sjuttio stycken av varje sort. Riktigt goda blev de. Christians syster kom för att göra syrrans hår och sminkösen kom för att göra smink på henne. Den som tänktes vara best man visste inget ännu, så vid halv tre tiden kom han och fick beskedet. Vilken lycka! Vid tre tiden kom den andra personen som inte visste, fotografen, vilket också var Christians moster. Blev minst sagt tårar av oss alla då syster hade fått på sig klänningen. Jösses vad vacker hon var! Vid fyra tiden åkte jag, Christians syster och min syster till kyrkan. Folket började komma så vi hälsade de välkomna. 
Och vid halv fem stängde vi dörrarna in till kyrkan så vi alla kunde ställa upp oss. Väl där sa syster att vi alla tre faddrar (jag, syster och Christians syster) skulle svara tärnor :D Jag höll Oliwer vid intåget i kyrkan. Så slogs dörrarna upp och vi började gå in. Alla blev så häpna och jag kunde inte sluta le. Det var även så vackert inne i kyrkan med levande ljus på kvällen och då julgranar med ljusslingor i där framme vid altaret. Jag lämnade över Oliwer till sin mormor och så stod vi där tärnorna framme först vid vigseln. En blick på min far som gjorde att jag började gråta. Min fina far fällde lite tårar. Så fint och känslosamt ♥  
Sedan kom dopet och Oliwer var så snäll. Casper gick framför sina föräldrar vid intåget tillsammans med Christians småkusiner och var så fin. Efter det blev det tomtebloss ute på trappan när brudparet kom ut. Jag och pappa tog sedan barnen i bilen, medan de andra kört till bygdegården för att förbereda med mat och allt sådant. Christian och Solli kom på en fyrhjuling till bygdegården. Häftigt och annorlunda! 
Sedan varade bröllopsfest/dopfesten ända in på natten. Hade en fantastisk kväll ♥  ♥  ♥  ♥  
 

Lille Oliwer Gustav Östen (efter vår farfar, samt Christians farfar)
 
Fantastiskt fina var de ♥ 
 
Tårtan 
 
Istället för brudpar ;)
 
Vi syskon ♥  ♥ ♥ 
 

Givetvis inte alla bilder, men detta är vad jag väljer att dela med mig av :)

Kommentera här: