Andliga profiler - Helena Bengtsson ♥

Namn: Helena Bengtsson
Ålder: 39
Bor: Jönköping
Aktuell med: Seanser, en ny bok på gång.
 
Vad är andlighet för dig?
För mig innebär andlighet en tro på en närvaro som finns i allting och existerar genom tid och rum. Jag tror på att Andevärlden rymmer själar i evigheten. Karma gör att vi själar återföds om och om igen för att lärdom och möten, utveckling tillsammans med andra själar.
 
Vad arbetar du med?
Jag arbetar som medium, healer, tarottydare och regressionsterapeut inom tidigare liv. Jag är även utbildad samtalsterapeut och beteendevetare. 
 
Hur kommer det sig att du arbetar med det du gör idag?
Min nyfikenhet på hur vi människor fungerar och interagerar med varandra har gjort mig till en sökare. Jag har studerat astrologi, numerologi, drömtydning, tarot, psykologi och även flera omården inom vad som kallas New Age för att finna min sanning.
 
Vad tror du på?
Jag tror på enhet, människans förmåga att visa kärlek och medkänsla till varandra. Att utvecklas som själar här på Jorden och att lära i kärlek även på Andra sidan. 
 
Hur upptäckte du det andliga/spirituella?
Genom vänner, på mässor, kurser och via olika andliga böcker. 
 
Har du några förebilder?
Jag har flera. Dalai Lama, för hans ödmjukhet och tålamod. Jesis, för hans mod, uppriktighet och förmåga att umgås med alla typer av människor. Anette Carlström, som har skrivit boken "Namaste" och för hennes ljus. Zõe, för hennes kunskap om kristaller och om Attraktionslagen. 
 
Om du fick förändra världen, vad skulle du göra då?
Utrota sjukdomar, barnarbete, allt våld, krig och fattigdom. Ge alla människor möjlighet att försörja sig själva med mat och rent vatten. Lära människor vikten av att vara rädda om vår natur och resurser. Och att se oss alla som en enhet. Införa mycket mer kärlek, förståelse och empati.
 
Har du varit med om ett mirkel? Vad skedde?
Inget "mirakel" kanske, men det har hänt två gånger att jag har sett som en bild - i mitt inre - av Jesus. Jag vet inte riktigt vad detta handlar om, men det kändes bra!
 
Vad har du för råd till alla därute?
Var ödmjuka, men ärliga. Se både till ditt eget och andras bästa. Prata ej illa bakom ryggen på andra! Sprid glädje och positiv energi omkring er!
 
 

 

Kommentera här: