Jag älskar böcker ♥

Ända sedan jag var liten har jag älskat böcker
Jag läste massor som liten och älskade när bokbussen kom utanför huset eller i skolan ♥ Det var så roligt och en del böcker kund jag läsa om igen. Sedan började jag göra egna böcker/noveller. Jag skrev och skrev och flydde in i en annan värld för en stund. De har blivit en del och mina vänner och släkt läste dem alltid. Den första jag kommer ihåg handlade om en katt som blev djävulsk haha. Ibland kan jag skratta åt den fantasin som jag hade som barn. Kul faktiskt ♥ Sen ju äldre jag blev desto mer mognare blev berättelserna. Sedan skrev jag en bok precis innan min måmå gick bort. Den hette "Hon och Han" och är en berättelse som jag idag skulle vilja skriva om och göra bok av. Ändra utspelningsplatsen i boken då jag ett tag var riktigt insnöad på USA och alla berättelser skulle utspela sig där. Lite svårt när jag inte varit dår, så jag hittade på ställen och hur det såg ut. Även om jag gjorde research på datorn så är det ju ändå inte samma sak. Det bästa var att måmå hann läsa den ♥
 
Och sedan började jag gymnasiet
Och istället för att stanna i den lilla småstaden man gick högstadiet i flyttade jag till Halmstad. Jag ångrar inte en sekund ♥ Den bästa tiden i mitt liv. Jag kände mig fri. Fick nya vänner, ny stad, ny skola och nya erfarenheter. Nu i efterhand när man tänker på den tiden på gymnasiet där jag gick journalistik så har det en hel del att göra med angående medium grejen. Så det finns en mening med allt. Jag skrev en bok som projektarbete som hette "På gott och ont" som just handlade om spöken. Lite märkligt faktiskt ♥ Men ja, allt har som sagt sin mening. Inte visste jag då att en dag ska jag vara ett certifierat medium och det vid 23 årsålder, hihi ♥ Boken gjorde jag som spiralbok och sålde till hela familjen och vänner på studenten. Tror det var 48 böcker eller någonting sådant. Och jag har sedan dess fortsatt att skriva. Fast när jag träffade Steffe stannade det upp. Jag fann ju drömkillen och fick ett kärleksfullt liv. Idag skriver jag fortfarande och har fortfarande drömmen om att få ge ut mina böcker. Och journalistyrket fick jag ju jobba med lite under tiden på MiROi. Men böckerna växer här hemma i och med läsandet. Och även filmerna. Detta är väl mina stora laster i livet. Foto, film, musik och böcker ♥ 
 
 Lite av böckerna jag köpte på Erikshjälpen ♥
 
 

Kommentera här: