Alanya resan 2 ♥

Från den 9 oktober till 16 oktober
Åkte jag ännu en gång till Alanya. Denna gång tillsammans med Carro som jag lärde känna på ett lite lustigt sätt faktiskt, genom en gemensam vän... Jag fick kontakt med henne ca en vecka efter jag kommit hem från Alanya sist och vi bestämde snabbt att vi skulle resa tillbaka tillsammans. Det visade sig att hon var i Alanya en vecka innan jag var där sist. Det kändes som att vi känt varandra hela livet och hon var oerhört lätt att ha att göra med ♥
Så på lördag eftermiddag den 8 oktober skjutsade Nicco mig till tågstationen som skulle ta mig till Norrköping där Carro skulle möta upp mig. Det var riktigt roligt att träffa henne efter att man bara pratat i telefon varje dag ♥ Tillsammans med hennes andra kompis åt vi en god middag innan vi sov till morgondagens flygresa. Vid halv elva gick planet ifrån Norrköping och vi var framme i Antalya vid tre tiden. Transfern till Alanya tog 4,5 timme och det var så otåligt innan vi kom fram xD Blev snabbt att svira om på rummet för att käka middag och sedan dra ner till TLC för att träffa några vänner som man träffade sist på resan.

Hela veckan
Var underbar! Precis som förra gången. God mat, dryck och härliga bekantskaper. Vi bodde på Kleopatra Bavyera & Babek som ligger just nära Kleopatra stranden. Dagarna bestod av strandhäng och sedan på kvällarna lite roligheter. På torsdagen gjorde vi en båtutflykt dessutom som tog oss runt Alanya kusten. Det var lite sorgligt att säga hejdå till alla på lördagskvällen eftersom nu visste jag inte när jag skulle komma tillbaka igen. Säsongen var slut och börjar i mars igen ungefär. Dessutom träffade jag en speciell person där nere som fick mitt hjärta att slå lite extra. Jag kommer definitivt åka tillbaka igen ♥

Första gången vi sågs IRL ♥

Dags för flygresa nummer 2... De där lyftningarna kommer jag nog aldrig gilla.

Och äntligen var vi framme och på väg i transferbussen efter 3 timmar på flyget.

Turkiskt te bjuds det på lite här och där.

Utan mat i flera timmar så blev det att vi gick till Happy Days för lite middag ♥

Alltså det där potatismoset på tomaten.... bästa moset jag ätit ♥

Alanya by night

Fiko eller Fikret som jag träffade första gången i Alanya, en sann vän :)

"Time for specials"

Typ det enda stället som jag var på under veckan... Favoritstället. Jag är ju ingen partytjej så detta stället var perfekt.

Blev frukost på TLC några gånger den veckan... Korvarna är ju helt annorlunda än hemma då de inte äter fläsk.. En del godare än andra.

Hotellgatan där vi bodde. Var som ett eget lite område med någon affär och sådär. Jättemysigt! 10 min från centrum/hamnen.

Jag är inte alls någon strandtjej, men är man på utomlandssemester får jag väl ändå ha lite färg xD En dag somnade jag i solstolen och fick då bra med färg xD

Just här var det fiskar som bet en i vattnet... Därav ville jag inte ens bada. Men sen när vi var på ett annat ställe så var där inga alls.

Carro hade ju en hel del kompisar i Alanya, så en kväll tog de med oss upp på slottet.

Efter en förmiddag på stranden blev det lunch vid hotellet!

Dags att boka en båttur. Kostade ca 190 kr svenska och då ingick det lunch. Tog ca 5 timmar.

Jag och Mert som arbetar på TLC, även han en fin vän :)

Den bästa lasagnen jag NÅGONSIN ätit!! ♥

Vi provade även turkisk kebab en kväll, typ 300 kr och tog flera timmar att göra.

Dags för båtresan och jag var ganska sjösjuk från och till.

Först en tripp för att kolla på slottet.

Stannade även för att bada här.

Här matade de priayorna....

Den där killen där kallades för "Anakonda" och var måttligt galen...

Kleopatra stranden

Efter lunch kom en liten båt och sålde sådana här. 3 kulor med glass och en halv melon för 30 kr.

Och det var den här mannen som jag träffade under veckan. En otroligt fin kille!

Sista dagen och jag tog mig en lunch på TLC

Utanför balkongen

Sedan blev det avfärd hemåt klockan halv ett på lördagsnatten...