Vecka 15 (14+0) ♥

Ny vecka!
Yäääy! Fredagar är ännu mer en favoritdag, just eftersom vi går in i en ny vecka med bebisen ♥ Lillefot är nu typ lika stor som en apelsin. Helt overkligt ännu. Dock påminns jag varje dag om att det finns ett liv i magen då gravidsymptomen finns där varje dag ♥
  • Ömma bröst är någonting som jag tampas med lite nu och har gjort i typ 3 veckor kanske.
  • Sen är illamåendet värst på morgnarna och igår spydde jag den värsta spyan hittills, haha. Får dock skylla mig själv när jag inte åt direkt när jag vaknade något. 
  • Tröttheten, två dagar i rad har jag sovit ca 3 timmar mitt på dagen även om jag sover hela nätterna också. 
  • Mardrömmar; kanske inte är direkt ett gravidsymptom, men detta har varit med mig i säkert hela graviditeten, men har lugnat sig något. Mardrömmarna kanske jag har 2 nätter i veckan än varje natt som innan, så det är jätteskönt ♥ 
  • Aptiten. Den är fortfarande inte tillbaka. Det som jag kan äta är i princip macka, filmjölk & flingor eller bara filmjölk, yoghurt, frukt i mängder. Mat är ingenting som lockar mig alls. Åt på donken då efter kuben och det var INTE aptitligt alls. Har ju gått ner lite i vikt, vilket är bra, haha, men samtidigt så är jag rädd för att lillefot inte får tillräckligt med näring från mig :( David är väldigt mån om att jag måste äta, men aptiten är inte där även om hungerkänslan finns. 
Jag klagar absolut inte om ni tror det. Jag älskar att ha vetskapen om att det bor en lillefot i magen, men jag hatar ju att vara illamående... Värsta känslan jag vet. 
 
Idag
Tog vi en runda in till "byn". Blev en runda till Ikea där vi fikade. Jag var så sugen på kaffe och en kanelbulle, men ack så dum idé. Jag vet att kaffe kan göra att illamåendet kommer och mycket riktigt. Direkt efter en latte kom det. Dock njöt jag rejält av den där koppen haha. Vi handlade lite efter det också ♥ 
 

Kommentera här: